tirsdag 17. november 2009

Fattigmann...

Fattigmannssylv... i dag for dei rike...:)

5 kommentarer:

  1. Fantastisk bilde!!
    Kva for kamarautstyr har du? Du har alltid så flotte bilder og alltid så flott lys i dei.

    SvarSlett
  2. Den tok jeg (trur eg ;o)...
    Nydelig bile, og så har du fått ny header også???
    Klem J.

    SvarSlett
  3. kankje det... nydelig bilde...!

    SvarSlett
  4. Ja, det er kjekt å bake knekkebrød!
    Har faktisk enda et brett i ovnen i skrivende stund (får litt "dilla")
    Klart du kan få oppskrift!
    Gode Knekkebrød
    2 dl grov sammalt rug
    2 dl lettkokte havregryn
    2 dl havrekli
    2 dl sesamfrø
    2 dl solsikkefrø
    2 dl linfrø
    2 dl kruskakli
    2 dl gresskarkjerner
    2 ts salt
    7 dl kokende vann.

    Bland alt dette tørre og tilsett vannet (jeg avkjøler det ikke)
    Fordel massen på 2 stekebrett, bruk slikkepott.
    Del opp i passe biter før steking (bruk gjerne pizzarulleren til dette).
    Bytt om på brettene etter 25 min
    Stek først 45 min på 180 gr (varmluft).
    Brekk opp brødene og snu dem, fortsett så i 30 min på 100 gr (varmluft). Knekkebrødene skal være helt tørre når de er ferdig. Er de ikke det etter den siste steking, så fortsett med litt utlufting frem til de er helt tørr.
    De må så være helt kalde før du legger dem i tett boks.
    Tips : Jeg sparer halvparten av melblandingen i en brødpose, så steker kun 1 brett. Bruker da 4 dl varmt vann. Dette for å slippe å bytte om på brettene.. Har du først ferdig melblanding, er det utrolig lett å sette i gang med ny porsjon en annen dag :o)

    Lykke til!!
    Klem J.

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.