søndag 1. februar 2015

Vårlengt



Då resten av Norge tok ski på beina og forflytta seg opp
i høgda
brøytte eg meg veg te drivhuset


eg vaska litt og drakk litt te


nytte dei 6 minutta med sol
me har for dagen no
fordelt på to omgonga
eit heilt fjell
mellom


eg planla våren
og prøver redde perleblomen
som ikkje hadde vore ute ei vinternatt før..


prøvde å ignorere dei 10 minusgradene som
pusta kaldt inn gjennom tynne vindauge og centimeterstore gliper
i veggane


då sola skein var alt ildt gløymt


no er eg klar for ny start
på alle mogelege vis
God ny veke!



7 kommentarer:

  1. Åh! Herlig! Eg også lengtar til VÅR!
    Natta klem

    SvarSlett
  2. det ser nydelig fra etter våren med dem !!! Jeg venter på våren !!! elsker hilsener fra angie fra Tyskland

    SvarSlett
  3. Hihi nå smiler jeg godt,og koser meg med den artige gjenfortellingen fra en "herlig" stund ute i drivhuset ditt! Hva gjør man ikke tenker jeg :))
    Hadde så enorm vårfølelse selv i dag formiddag,solen skinte - mer enn 6 minutt men det er ikke så mange dagene siden solen kom til oss heller,hilser liksom på en stund før den forsvinner bak fjellet igjen! Men nok til at man kan bli våryr og det kribler i fingrene ihvertfall,det var hakket før det såddes frø (inne riktignok) til den store gullmedalje,men fornuften rådet og jeg venter litt til.Godt var det,ettermiddagen kom med snøen.Men det er greit det...det skal være vinter nå ! Men mens den varer (eller ikke varer) så nyter jeg hvert skritt og hvert tegn mot våren !
    Tove :)))

    SvarSlett
  4. Nydelige og inspirerende bilder, sitter her og kjenner på en gryende vårfølelse! :)

    SvarSlett
  5. Hei:) Herlig, herlig å lese ;) Det er vårlengsel og vårtegn. Jeg forflyttet meg til fjellet, 9 minus og skiføre. Hytte uten vei, vann og strøm. Det er rekreasjon. Det er der jeg skriver opp hva som må gjøres i ukedagene. I dag skal jeg ned i kjelleren og hente opp pelargoniaene mine. Håper de har tålt vinteren så langt.
    Ønsker deg en super uke i og utenfor drivhuset ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. herlig med litt vårfølelse! her har det vært sur vind de siste dagene, og ikke sett mye til sola.. så vårfølelsen må nok vente ltt..

    nydelige bilder :)

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.